Óptica Festival Gijón 2011. Colectivo Interferencias

El evento tendrá lugar todos los días Del 20 al 23 de Octubre a las 18:00
optica festival
Festival de videoarte. Centro de Cultura Antiguo Instituto. Del 20 al 23 de octubre de 18.00 a 21.30 horas
"Cuando todo setermine...": Un profundo análisis, desde la perspectiva de la culturaaudiovisual contemporánea, de la irracional conducta autodestructiva del serhumano desarrollad desde el inicio de su existencia hasta hoy. Una reflexión sobre el lado más oscuro ymiserable de la historia del hombre. También, una visión particular de ladesmedida explotación de los recursos que el planeta le ha brindado para susuperviviencia a lo largo del tiempoEl planteamientopropuesto este año rompe el ritmo y desarrollo clásico de la cinematografíauniversal, logrando captar la atención del espectador a pesar de tratarse de unlenguaje audiovisual arriesgado y difícil de seguir, en comparación con el cineconvencionalA lo largo de los 4 días de Festival puede suceder lo inesperadoWeb Óptica Festival Gijón 2011
Centro de Cultura Antiguo Instituto
Dirección C/Jovellanos, 21. 33201 Gijón/Xixón GijónAsturias
Teléfono +34 985 181 001
Correo electrónico ccai@gijon.es

On 19th October 1797, Gaspar Melchor de Jovellanos laid the foundation stone of the Royal Asturian Institute, established with the aim of providing scientific and technical training in matters related to seafaring and mining, given the importance of both activities in the region.

The current building is the result of two different construction phases. The first took place between 1797 and 1807 and corresponds to the project by Juan de Villanueva (1739-1811), who designed the ground floor in the Neo-classical style. The second phase corresponds to the extension made between 1887 and 1892, the work of Ricardo Marcos Bausá, which consisted in building two more floors above the original one.

It nowadays comprises the “Antiguo Instituto” (Old Institute) Cultural Centre, an institution of reference for the creation, production and dissemination of art and culture in the city.

It combines its active and varied annual programme with the holding of events and professional meetings in its halls and rooms.

Rooms

Room Theatre Sq. m. Height